Egyre többen felvetik, hogy sokat késnek a vonatok és néhány szerelvény túlzsúfolt. Ez nem mehet így sokáig, mert elpártolnak az emberek a vasúti közlekedéstől, vagy elfogy az utazóközönség cérnája és tömegesen szóvá teszik.
A Budapest- Zalaegerszeg, illetve Szombathely (oda-vissza) vonal érint bennünket ajkaiakat, így mi erről próbáltunk információkat szerezni, annál is inkább, mivel személyesen meggyőződtünk, hogy valós problémával állunk szemben.
Ünnepség Ajkán 2022-ben. 150 éve adták át a Székesfehérvár-Celldömölk vasútvonalat.
A legnagyobb gond, hogy egy sínpár van ezen a vonalon. Bármi probléma adódik a közlekedésben, leáll a forgalom. Márpedig a kalauzok elmondása szerint számos a műszaki probléma ezekkel az idejétmúlt mozdonyokkal és elég sok a közúti jármű és vonat balesete is. A másik fő ok, hogy sokan a „vonatnak mennek” és választják az öngyilkosságnak ezt a módszerét (van, hogy egy vonalon három ilyen esemény is előfordul). Ekkor is állnak a szerelvények. Ilyenkor a forgalomirányítókra nagy teher hárul, hiszen a szemben közlekedő vonatok menetrendjéhez is kell igazodni. A hatvan perces késések abból is adódnak, hogy egy problémás szerelvény „viszi el a balhét”, hogy legalább a többi vonat időben közlekedjen.
S, hogy manapság miért fordulnak elő sűrűn a késések? – Bizony ez a sűrítések következménye is. Míg a régi időkben 5-6 vonat közlekedett, napjainkban közel 20 vonat ingázik. Szinte nincs olyan nap, hogy legalább egy szerelvénnyel ne történjen valami rendellenesség.
Köszönjük azoknak a kalauzoknak, akik megosztották velünk az információikat, amint látható sajnos előbbre nem jutottunk, de legalább betekinthettünk a dolgok hátterébe.
Megoldás lehetne a két sínpár kiépítése, továbbá a modernebb szerelvények beállítása. Sóvárogva látjuk a nagyobb állomásokon várakozó, vagy éppen távozó csodavonatokat. Azt viszont megtanultuk, ha időpontra megyünk Budapestre, akkor két órával korábbi vonatot célozzunk meg és az esetleges szabad időnkben inkább a fővárosban látogassuk meg azokat a helyeket, épületeket, amelyeket eddig csak a tévében, vagy fotókon láttunk.
Továbbá reménykedjünk, hogy Gerő Ernő egykori közlekedési miniszter „Arccal a vasút felé” mozgalma, csak a történelemkönyvek lapjain elevenedik fel.