Szó-labor

Pál Feri ismét Ajkán járt

Hogyan lehetnék jobban? Elakadásaim feloldása

2024. február 23. - Rücker Évi

Néhány hete elkezdtem írni jegyzetet a hitelességről, de lezáratlanul hagytam. Gondoltam, ha eljön az alkalom, majd úgyis folytatom, vagy lekerekítem valahogy. Miközben hallgattam a katolikus pap, mentálhigiénés szakember előadását az ajkai művelődési központban február 22-ének estéjén és láttam, ahogy testileg-lelkileg odatette magát a színpadra, hogy átadhassa a tudást, amivel jobbá teheti az emberek életét, már biztos voltam benne, hogy ez az, amit kerestem. Ez a hitelesség.

mental-health-2313428_640.png

Ezt a fajta színpadi jelenlétet csak ő tudja így csinálni. Másnak nem állnának jól ugyanezek a gesztusok, mozdulatok, hangszínek. És miközben játszik a közönségnek, mégis önmagát adja. Nincs benne semmi mesterkéltség. Játékosan természetes és természetesen játékos. Igazi segítő, aki a saját személyiségével dolgozik, vagyis önmagát használja fel eszközként. Ha már az eszközöknél tartunk, egyedi módon rendszerint székeket is használ a mondanivalója szemléltetéséhez – mint ahogy most is tette.

Szenvedéllyel és humorral beszélt az elakadásainkról, amik gyerekkorban elszenvedett hiányokra, sérülésekre vezethetők vissza. Megnevettetett mindenkit, magunkra ismertünk egy-egy szituációban. Mégis, voltak percek, pillanatok, amikor kifejezetten elkomolyodtam és mélyen együttéreztem azzal a gyermeki énnel, aki még nem értette mi történik vele. Traumatikus következményekkel járó események, melyek bármelyikünkkel megeshettek. Ismerősek a helyzetek, a párbeszédek. Olykor empatikusak vagyunk a bennünk lakó gyermeki énünkkel, máskor hatalmasakat nevetünk és kiválóan szórakozunk saját esendőségünkön.

Sokat tanultunk ezen az estén, mivel jól alkalmazható megoldásokat, stratégiákat is kaptunk kritikus helyzetekre. Igaz, vannak sérüléseink, amiket jobb lett volna nem elszenvedni és nem szeretnénk ugyanezt átadni a gyerekeinknek, de számunkra is van kiút. Instrukciókat, ötleteket adott át a mentálhigiénés szakember, amik a gyakorlatba átültethetőek, alkalmazhatóak. Ezáltal tudatosabbá válhatunk és boldogabban élhetünk. Ez már tényleg rajtunk múlik. Jó hír az is, hogy sokan szeretnénk változtatni, keressük a lehetőségeket, hiszen a segítő szakemberek előadásai mindig megtöltik a színháztermet.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szo-labor.blog.hu/api/trackback/id/tr6418337465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása