Szó-labor

"Nők a pult mögött" - egy csehszlovák közért mindennapjai

Filmsorozat a '70-es évekből

2022. november 15. - Rücker Évi

nok-a-pult-mogott_film.jpg

Jellegzetes kép a sorozatból / Fotó: ujsagmuzeum.hu

Emlékeztek még a „Nők a pult mögött” című csehszlovák sorozatra? Én még gyerekkoromban láttam egy-egy részét és nagyon szerettem nézni. Életemnek ahhoz a korszakához tudnám kötni, amikor biztonságban éreztem magam és melegség vett körül. Mintha körbe lett volna párnázva az életem. Nem tudom egész biztosan, hogy ez a ’70-es éveknek köszönhető-e, vagy a szüleimnek  - esetleg mindkettőnek -, de nem éreztem azóta sem azt a fajta lelki békét, amikor nincs miért aggódni és semmi rossz nem történhet.

Erre az időszakra tehető a filmsorozat is, ami felnőttként visszaidézi számomra a gondtalan, hihetetlenül biztonságos gyerekkoromat. Talán ezért sem tudom megunni, pedig különösebb izgalom, vagy nagy drámai fordulat nincs benne. Sokat gondolkoztam azon, mi lehet a titka, hogy képes vagyok többször megnézni. Végül arra jutottam, hogy a számomra fontos értékek fellelhetők benne: az erős összetartozás, az egymás iránti jóindulat és a kölcsönös figyelmesség. Ezek pedig jó érzéseket keltenek. Egy rövid időre újra átélhetem annak a biztonságos közegnek a jelenlétét, amit talán gyerekként tapasztaltam meg utoljára, és ami annyira hiányzik ebből a világból. Ma már szinte elképzelhetetlen - legalábbis nagyon ritka - az a munkahelyi légkör, ahol fontos a barátság, az emberség, az emberek közötti jó kapcsolat.

A klasszikussá vált sorozat egy élelmiszerbolt mindennapjait mutatja be, a főszereplő Anna Holubová (Jiřina Švorcová), aki népszerű a munkatársai körében. Egy munkahelyi kollektíva tagjainak egymáshoz való viszonyának és magánéletének részleteibe nyerhetünk betekintést. Hétköznapi, tanulságos történetek bontakoznak ki a szemünk előtt. A szereplők hasonló gondokkal küzdenek, mint bármelyikünk, ezért könnyen belehelyezkedhetünk az életükbe. A sorozat középpontjában Anna áll, aki rendkívül erős jellem, az elvei szerint igyekszik élni. Dolgozó nő, de elsősorban anya. Legfontosabbak számára a gyerekei, az ő érdekeiket tartja elsődlegesnek, míg a sajátját háttérbe helyezi.

A sorozat minden része a Youtube-on (ingyenesen) megtekinthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://szo-labor.blog.hu/api/trackback/id/tr3117978672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása